Og det er der store interesser i.
Elbilerne har for alvor fået fat i brugtbilsmarkedet. Det oplever vi i den grad hos CarPal, hvor rigtig mange kunder henvender sig, fordi de ønsker at udskifte deres nuværende fossilbil med en elbil.
Det mest stillede spørgsmål er, om vi får testet batteriet på de elbiler, som vi har til salg, før bilen overtages. Og det gør vi ikke. Helt enkelt fordi, vi finder det overflødigt.
Derfor får CarPal testet alle biler før salg
Der er tre årsager til, at CarPal tester alle biler før de sælges.
At skyde gråspurve med kanoner
CarPal har omkostninger til udskiftning af motor eller gearkasse på ca. 1 ud af 100 solgte fossilbiler. Til sammenligning solgte vi den første brugte elbil for ca. tre år siden og har endnu aldrig oplevet problemer med hverken batteriers ydeevne eller nedbrud.
Vi kommer helt sikkert til at opleve problemer med batterier og elmotorer på et tidspunkt, men vores egne data viser, at risikoen for alvorlige fejl på drivlinen er langt mindre på en elbil (batteri og elmotor), end på en fossilbil (motor og gearkasse).
Derfor finder vi ingen grund til at teste batteriet på elbiler, ligesom vi ikke f.eks. trykprøver motorerne på fossilbiler. Det giver ganske enkelt ingen mening.
Men hvorfor er det så, at flere organisationer og virksomheder anbefaler test af batterier? Det er selvfølgelig ikke til at vide. Det kan måske være for at gå med både livrem og seler. Det kan også være, at de der anbefaler batteristest, samtidig selv tilbyder at udføre disse. Hvem ved...
Vurdér, opret annonce og sælg. helt bekymringsfrit.