Ofte stillede spørgsmål

Her kan du få svar på de hyppigste spørgsmål fra vores kunder. Det vigtigste for os er, at du som kunde hos CarPal er fri for bekymringer hele vejen igennem bilhandlen. Hvis der er noget vi ikke giver svar på, er du altid velkommen til at kontakte os.

Når du sælger bil

  • Skal jeg svare på alle henvendelser på annoncen?

    Nej. CarPal tager imod alle henvendelser. Vi kvalificerer de henvendelser vi får, så du alene skal vise bilen frem til seriøse købere. Derfor er bilen typisk solgt efter første fremvisning.

  • Hvornår får jeg mine penge for bilen?

    Når køber henter din bil straksoverfører CarPal den aftalte købesum til din konto. Du kan altså se beløbet på din konto inden bilen ejerskiftes og nøglerne udleveres.

  • Hvad hvis jeg har gæld i bilen?

    CarPal kontakter panthaver og betaler din restgæld ud, inden bilen udleveres. Beløbet fratrækkes den købesum, som du får udbetalt.

  • Skal jeg selv opsige min bilforsikring?

    Nej. I forbindelse med handlen ejerskiftes din bil til køberen. Dit forsikringselskab får automatisk besked om, at forsikringen skal opsiges.

  • Skal jeg betale noget, hvis bilen ikke bliver solgt?

    Nej. Hvis bilen ikke bliver solgt eller du vælger at sælge den til en anden forhandler eller privat, koster det dig ikke en krone. Vi beder dig blot meddele os dette, så vi kan standse vores annoncering af bilen.

  • Er der en bindingsperiode?

    Nej. Du kan til hver en tid meddele os, at du ikke ønsker at have bilen til salg hos CarPal. Vi fjerner så straks annoncen og det er gratis for dig.

  • Skal jeg betale for test og syn af bilen?

    Nej. CarPal betaler for både test og syn af bilen. Vi betaler også for annoncering og ejerskifte.

  • Hvem udarbejder slutsedler?

    CarPal udarbejder alle juridiske dokumenter – herunder slutseddel. Alle dokumenter underskrives digitalt.

  • Kan jeg redigere i min annonce.

    Vi annoncerer din bil på en række forskellige salgsplatforme og for at sikre, at al information opdateres alle steder, skal du enten skrive din ændring til os på hello@carpal.dk eller ringe til os på 71969618.

Når du køber bil

  • Hvilke værksteder kan jeg bruge, hvis der er reklamationer?

    CarPal har ikke egne værksteder. Derfor finder vi et værksted i nær dig, hvor du får udbedret eventuelle fejl. Du afleverer bilen. Usado betaler regningen. Du kører videre.

  • Hvem betaler for ejerskifte?

    Alle udgifter til test, syn og ejerskifte er inkluderet i den pris, som bilen er annonceret til. Der kommer altså ingen ekstra omkostninger i forbindelse med handlen.

  • Er prisen på bilen rimelig?

    CarPal bruger det professionelle vurderingsværktøj Indicata. Du er altid velkommen til at få en vurdering af bilen fra dette. Så kan du vurdere, om du finder den annoncerede pris rimelig.

  • Hvad hvis testen af bilen afslører fejl og mangler?

    Alle vores biler er prissat udfra en at bilen er fejlfri. Skulle testen af bilen vise fejl er det enten et udgangspunkt for en reduktion af prisen – eller også udbedres fejl inden du overtager bilen.

  • Hvorfor er der restgæld i nogle biler?

    Mange bilejere har lån i deres bil. Og derfor er der registreret restgæld. I forbindelse med handlen fremsender vi dig dokumentation for restgældens størrelse og samtidig dokumenterer vi også, at gælden er betalt ud – inden du overtager bilen

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Har du spørgsmål til køb eller salg af en brugt bil, så tag fat i CarPal. Vores service team sidder klar til at guide dig. Ring på 7196 9618 eller send en mail til hello@carpal.dk

CTA