Reklamation

I CarPal går vi op i at facilitere en nem, tryg og sikker bilhandel

CarPal reklamation

Hele ideen med CarPal er, at gøre det trygt og sikkert at handle brugt bil. Derfor har du reklamationsret på din brugt bil og du kan tilkøbe en køretøjsgaranti.

 

Reklamationsret

Når du køber en brugtbil gennem CarPal, er du beskyttet af Købeloven. Derfor har du reklamationsret på din bil.

De krav du kan stille til bilen, vil altid afhænge af bilens alder, pris og kilometerstand. Er der tale om en nyere og dyrere bil, kan du stille større krav, end hvis der er tale om en gammel bil, som har kørt mange kilometer. Almindelig slitage dækkes ikke via en reklamation. Det er afgørende, at fejlen, eller dens årsag, har været til stede på leveringstidspunktet og samtidig er enten ud over det forventelige eller af sikkerhedsmæssig karakter. Dette skal kunne dokumenteres.

 
Vigtigt at bemærke ift. reklamation

Du skal ikke lade bilen reparere af en tredjepart, medmindre det forinden skriftligt er aftalt med CarPal. CarPal skal have mulighed for at tage stilling til den konkrete diagnose og vurdere omfanget af denne i samarbejde med den mekaniker der har tilset bilen. Dette skal vi have mulighed for, inden en evt. reparation kan igangsættes.

Alle værkstedstilbud og regninger skal adresseres til CarPal ApS. Vi refunderer ikke private udlæg.

For at fremme behandlingen af din reklamationssag, skal vi bede dig om at fremsende dokumentation på at service på bilen er overholdt.

 

Procedure ifm. reklamation


Herunder kan du læse mere om vores procedure ifm. håndtering af en reklamation:

Henvendelse: 

  • Du skal henvende dig til CarPal. 
  • Vi drøfter problemet og hvad næste skridt evt. skal være. CarPal dækker ikke almindelig slitage.

Diagnose: 

  • Såfremt CarPal er enig i at bilen skal på værksted, kan vi anvise et par værksteder, hvor en mekaniker kan stille en konkret diagnose, som CarPal kan gennemgå med vedkommende.

Pristjek: 

  • Når vi forstår diagnosen og i øvrigt er enige heri, foretager vi et pristjek hos en række uafhængige værksteder.

Næste skridt: 

  • Når der er stillet en konkret diagnose, og der er foretaget pristjek, tager CarPal fat i dig og aftaler det videre forløb med henblik på evt. udbedring.

 

Relevante oplysninger ifm. en reklamation


Når du henvender dig til CarPal omkring en reklamation, skal vi bruge følgende oplysninger fra dig.

  • Navn og registeringsnummer
  • Hvornår blev bilen købt af CarPal
  • Beskrivelse af fejlen
  • Hvornår blev fejlen opdaget
  • Hvordan blev fejlen opdaget
  • Fremsend evt. billede af fejlen, hvis dette er muligt 

Når vi har modtaget relevant information samt dokumentation, kan vores reklamationsansvarlig gå videre med sagen. Alle oplysninger gennemgås, hvorefter vi vender tilbage til dig med evt. opfølgende spørgsmål og/eller en plan for det videre forløb. 

 

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Har du spørgsmål til køb eller salg af en brugt bil, så tag fat i CarPal. Vores service team sidder klar til at guide dig. Ring på 6110 5210 eller send en mail til hello@carpal.dk

CTA