Reklamation

I CarPal går vi op i at facilitere en nem, tryg og sikker bilhandel

CarPal reklamation

Hele ideen med CarPal er, at gøre det trygt og sikkert at handle brugt bil. Derfor har du altid reklamationsret på din bil og du kan tilkøbe en Fragus køretøjsgaranti.

 

Reklamationsret


Når du køber bil gennem CarPal, er du beskyttet af Købeloven. Derfor har du altid reklamationsret på din bil.

De krav du kan stille til bilen, vil altid afhænge af bilens alder, pris og kilometerstand. Er der tale om en nyere og dyrere bil, kan du stille større krav, end hvis der er tale om en gammel bil, som har kørt mange kilometer. Almindelig slitage dækkes ikke. Det er afgørende, at fejlen, eller dens årsag, har været til stede på leveringstidspunktet og samtidig er enten ud over det forventelige eller af sikkerhedsmæssig karakter. 

 
Vigtigt

 

Du skal ikke lade bilen reparere af en tredjepart, medmindre det skriftligt er aftalt med CarPal. Vi skal have mulighed for at tage stilling til diagnosen og vurdere omfanget med en mekaniker inden en evt. reparation kan igangsættes.

Alle værkstedsregninger skal adresseres til CarPal ApS. Vi refunderer ikke private udlæg.

For at fremme behandlingen af din sag, skal vi bede dig om at fremsende dokumentation på at service på bilen er overholdt jf. digital servicebog.

 

Procedure


Herunder kan du læse mere om vores procedure.

Henvendelse: Du henvender dig til CarPal og vi drøfter problemet og hvad næste skridt evt. skal være.

Diagnose: Såfremt vi bliver enige om at næste skridt er at få lavet en konkret diagnose på problemet, så finder du et lokalt værksted, hvor en mekaniker kan udarbejde en diagnose.

Gennemgang med mekaniker: Når mekanikeren har stillet en diagnose fremsendes denne til CarPals reklamationsansvarlig, som gennemgår den med mekanikeren.

Pristjek: Når vi forstår diagnosen og enige heri, foretager vi et pristjek hos en række uafhængige værksteder.

Næste skridt: Når der er stillet en konkret diagnose og der er foretaget pristjek, tager CarPal fat i dig og aftaler det videre forløb.

 

Relevante oplysninger


Når du henvender dig omkring en evt. fejl, skal vi bruge følgende oplysninger fra dig.

  • Navn og registeringsnummer
  • Hvornår blev bilen købt af CarPal
  • Beskrivelse af fejlen
  • Hvornår blev fejlen opdaget
  • Hvordan blev fejlen opdaget
  • Fremsend evt. billede af fejlen, hvis dette er muligt 

Når vi har modtaget relevant information samt dokumentation, kan vores reklamationsansvarlig gå videre med sagen. 

Alle oplysninger gennemgås, hvorefter vi vender tilbage til dig med evt. opfølgende spørgsmål og/eller en plan for det videre forløb. 

 

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Har du spørgsmål til køb eller salg af en brugt bil, så tag fat i CarPal. Vores service team sidder klar til at guide dig. Ring på 6110 5210 eller send en mail til hello@carpal.dk

CTA