Vi har bare prøvet at gøre det så enkelt som muligt, og du kan se det hele her.
1 | Kontakt og information
Vi må kontakte dig via mail eller telefon for at få oplysninger om bilen, godkende ændringer i annoncen eller håndtere forespørgsler fra interesserede købere.
2 | Annoncering
CarPal forsøger til enhver tid at optimere annonceringen af bilen, og vi vælger derfor, hvor den annonceres. Hvis udsalgsprisen vurderes for høj, eller hvis bilen ikke er solgt efter 30 dage, forbeholder vi os ret til at fjerne annonceringen af bilen. Det samme gælder, hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig ved henvendelser fra potentielle købere. Vi giver dig dog altid besked, inden vi fjerner annonceringen.
3 | Privat annoncering
CarPal betaler al annoncering. Når du indgår en aftale med CarPal, forpligter du dig til at fjerne eventuelle private annoncer af bilen fra f.eks. Bilbasen, DBA og lignende. Overtrædelse af dette medfører et gebyr på 1.000 kr.
4 | Test og bilsyn
Når vi har fundet en køber til din bil, er du forpligtet til at køre den til nærmeste Applus Bilsyn og få gennemført en test og syn på et tidspunkt, hvor det passer dig. CarPal betaler naturligvis for denne, og booker tid efter aftale med dig. CarPal dækker dog ikke eventuelle fejl og mangler. Bilen skal kunne synes for at kunne sælges gennem CarPal.
5 | Salgspris og succes fee
Sælges bilen gennem CarPal – eller til en køber, vi har henvist – betaler du vores succes fee. Det er et fast, lavt beløb afhængigt af bilens salgspris. Se satserne under “Det koster det”. Du forpligter dig til at sælge bilen til den aftalte og offentliggjorte salgspris. Hvis du vælger ikke at gennemføre salget til den pris, efter vi har fundet en køber, forfalder CarPals salær alligevel til betaling.
6 | Lån med pant i bilen
Er der pant i bilen, må restgælden ikke overstige dit provenu efter fradrag af CarPals succes fee. Hvis det er tilfældet, kræves skriftlig bekræftelse fra panthaver på, at pantet vil blive slettet ved indbetaling af salgsprovenuet. Du giver samtidig CarPal fuldmagt til at kontakte panthaver og indhente oplysninger om aktuel restgæld.
7 | Ingen binding – men ansvar
Du er ikke bundet eksklusivt af aftalen. Hvis du selv finder en køber, betaler du intet salær – vi skal blot straks informeres, så vi undgår at bruge tid og ressourcer på en bil, der allerede er solgt.
8 | Begrænsninger i modeludvalg
Visse biler kan ikke handles gennem CarPal – f.eks. biler med nypris over 1 mio. kr. eller meget eksklusive mærker som Ferrari, Rolls Royce og lignende.
Som sagt forsøger vi hele tiden at gøre tingene så enkle som muligt for dig som sælger, men skulle du alligevel have spørgsmål, står vi klar til at besvare dine spørgsmål.
Kontakt os:
Telefon: 61 10 52 10 E-mail: hello@carpal.dk
Åbningstider:
Mandag til fredag: 10-16
Lørdag: Lukket
Søndage og helligdage: 10-16
Lukket: d. 24., 25., 26. og 31. december samt 1. januar.
Hej! Vores hjemmeside bruger cookies for at give dig den bedste og mest personlige oplevelse. Nogle er nødvendige for, at alt virker, mens andre hjælper os med at forbedre siden.